Naše dovolená v Českém ráji

Zážitky z Vaší dovolené které jste nám zaslali se nám tak líbili, že jsme je zveřejnili rovnou na hlavní stránku pro inspiraci ostatním.

Popíšu Vám naši dovolenou v Českém ráji. Jelikož jsme jeli v sezóně o letních prázdninách, tak jsme stihli spoustu akcí pro děti. Jeli jsme na 5 nocí  ubytováni jsme byli v Olešnici v Penzionu Na Pohoři.

Penzion Na Pohoři byl velice čistý, novostavba. Super že máte výhled na děti na hřišti z okna a nemají kam utéct, vše je oplocené. Vybrali jsme si ho původně kvůli výborné poloze. I pěšky je kousek od Hrubé skály i Příhrazských skal, ale mi se posouvali spíše autem.

Den 1. příjezd středa

Labyrinty Zámek Loučeň

jelikož jsme z Prahy stihli jsme při příjezdu navštívit zámek Loučeň Labyrinty  dle reklamy „ČESKÉ POHÁDKOVÉ LÉTO“, který se koná po celý srpen od 1.8. do 1.9. vždy v úterý, středu, čtvrtek a sobotu. Provádí večerníček. Zámek Loučeň byl pro nás spíše zklamáním. Na internetu vše vypadá jako velké množství zábavy.

Nelíbilo se nám, že střelby i při nejdražším vstupným musíte platit 20,- kč za 3 střelby (z luku či kuše)
Uváděný program loupežnická škola – střelba, lezení, sbírání žaludů, práce s uzly, lasem, bubnování apod. Byla akorát malá úvodní předváděčka 3 střely z bambitky. To spis ze lide zpozorněli.  Následovala pouze střelba z praku a znělky z večerníčku…nic víc v tom nebylo.

Co se týče lezení, tak lezeckým místem se myslí pár provazů a klád upevněných u země. Lanovka která bývá na dětských hřištích bohužel utržena. Jediné pro děti v této části zámeckého parku je 1 ale opravdu pěkná houpačka na stromě. Bohužel je jen 1 tak se na ní stojí fronta. Následovalo divadélko a to jedna lidmi hraná hezká kratká pohádka.

V buxusovém bludišti jsme zastihli svatbu a tak jsme museli chvilku počkat.

Divadelní představení z mechu a kapradí (Křemílek a Vochomůrka) bylo moc krásné. Naše děti představení velice zaujalo, ačkoliv moc na divadlo nejsou.

Sklepení čarodějnice Bukukururuny – vaření lektvarů, kouzla a čáry, čtení pohádek. Čtení pohádek se tedy vůbec nekonalo. Mladá slečna odříkala vkuse své zřejmě celodenně stejné únavné věty „Tak tady Vám namíchám lektvar, kdo to chce ochutnat……atd. Nejraději bych jí doporučila, aby nechala děti si sami namíchat lektvar a možná přidat trochu fantazie a nadšení.

Dětské prohlídky zámku s paní kněžnou – naše kněžna Marie provede děti zámkem a připomene ostatní paní kněžny z pohádek. Paní se po celou dobu velmi snažila aby si děti odnesli i některé poznatky z historie. Na druhou stranu se při celé prohlídce velice bála o věci v komnatách aby je děti nemohli nějak poškodit.

Promítání pohádek ve vinárně – jedná se o obyčejné pouštění dvd v TV.

Praktická informace časy a datumy prohlídek vůbec neodpovídali tomu co je na internetu. Bylo jich víc. Což byla samozřejmě dobrá zpráva. A dokonce i možnost čokoládové prohlídky ( i při nejvyším rodiném vstupném což bylo 720,-kč se platí doplatky)

Den 2. čtvrtek

Greenway Jizera tam jsme si rezervovali loď, zpět koloběžky

Vydali jsme se na cyklostezku „Greenway Jizera“ ze Žluté Plovárny do Dolánek lodí a zpět s koloběžkami. Koloběžky a lodě jsme si pro jistotu rezervovali předem.  Cestou s koloběžkou jsme občas zastavili a trochu se vykoupali, je zde dobrý přístup k vodě na mnoha místech a voda je krásně čistá. Také dost studená. Výlet doporučuju.

Den 3. pátek

Za pokladem (něco jako šipkovaná, geocaching, hledání pokladů)

Šli jsme do Besedických skal. V tom vedru to byl opravdu úžasný nápad. Na něčem takovém jsme byli vůbec poprvé v životě. Skalní město krásně chladilo. Jen musím dodat poslední bod pokladu jsme hledali neuvěřitelnou celou jednu hodinu a nemohli najít. Nejspíš v době kdy se stezka vytvářela nebylo všude borůvčí. A také to dnes bylo více zarostlé jak mechem, tak keřem, takže se fotky pokladu dali těžko identifikovat…….číst více o pokladu od paní Simonky s rodinou

Den 4. sobota

Podtrosecké údolí, rybníky

V sobotu jsme zamířili na výlet Podtroseckým údolím. Cestou jsme si dali oběd v restauraci „Polepšovna“ kterou doporučuji, pěkné místo za rohem skrytá velká trampolína, samozřejmě pro hosty restaurace, výborné jídlo…….. a nezapomeňte pozdravit a poděkovat dostanete slevu!

Nejvíce se nám líbil rybník věžák kde se natáčel i film „Jak dostat tatínka do polepšovny“ nádhera, hodně jsme tu fotili.

Den 5. neděle

Zámek Dětenice

Neděli jsme strávili na zámku Dětenice, tedy hlavně v zámeckém parku. Během prázdnin se tu totiž konají soutěžící akce s Bobem a Bobkem, Sněhurkou, čertem, babou jagou i s čertem a čarodějnicí. K tomu si děti dali zmrzku v místní cukrárně, jelikož jim vysoutěžená sladkost nestačila. Vstup do parku se platí.

Děti si tu také zablbli na trampolíně a houpačkách. Zdarma k dětské vstupence byla prohlídka zámku, pivovaru či rytířské turnaje. Dospěláci platí míň (60kč) a tak toto ke vstupnému nemají, ale pokud si koupíte vstup do zámku či na rytířské turnaje máte vstup na akce do parku zdarma. Krčma byla příliš předražená, tam jsme raději nešli.

Opětovně bylo více prohlídek než je na internetu.

Simonko moc děkujeme za Váš dopis z dovolené.

Potřebuješ poradit s výběrem dovolené, dopravou nebo ubytováním? Neváhej a požádej o radu profesinální cestovatele nebo ostatní čtenáře. Veškeredé rady jsou poskytovány nezávazně a zdarma. Zde můžeš vložit vlastní příspěvek do diskuze nebo žádost o radu.