Adršpašsko Teplické skály

Adršpašské skály jsou známy velkým počtem schodů. Lze si vybrat cesty úplně bez schodů, nebo s menším počtem schodů. Pokud takovou cestu hledáte klikněte zde.

Cesta k lodičkám či Velkému vodopádu je s velkým počtem schodů. Stejně jako mnoho dalších skalních útvarů jako např. Milenci. Když je ale zdoláte objevíte spoustu romantických skalních útvarů a okouzlujících vyhlídek.

Vstup do Adršpašských skal:

Oficiální vchody /východy jsou zde celkem 3. První je u pískovny největšího jezera s překrásnou průzračnou vodou. Druhý vstup do Adršpašských skal je kousek za ním u Ozvěny. V okolí Ozvěny se prochází mezi polem a lesem, někdy zde najdete stánky nebo podium pokud se koná nějaká akce. Třetí vstup je mezi Teplickými a Adršpašskými skalami vlčí roklí. Cena se v sezóně pohybuje okolo dospělí 50,-kč, děti 30,-kč, pes 10,-kč. Vstup do skalního města je tedy zpoplatněn i za pejsky, ale stojí za to.

Mapa Adršpašských skal prohlídkového okruhu

Stará partie Adršpašských skal a její skalní útvary

Stará partie vede po rovině od jezírka pískovny a prochází okolo mnoho skalních útvarů: Džbán, Babiččina lenoška, Homole cukru, Varhany, Přilba, Rukavice, skrz Gotickou bránu, Sloní náměstí, Koberce, Krakonošův zub, Eliščina věž, Hromový kámen, Malý vodopád. Vše po zelené trase

Lodičkami po Adršpašském jezírku

V zatopeném pískovcovém lomu, což je první průzračné jezírko hned za vstupem je možné se projet na zapůjčené lodičce. Okolí tohoto jezírka je známé z pohádek Třetí princ a Princ a Večernice.

Nebo si můžete zajít ke skalnímu jezírku vysoko ve skalách a nechat se povozit na pramici.

Ubytování Hotel Javor

Hotel Javor se nachází v národní přírodní rezervaci Adršpašskoteplické skály. Nabízí letní terasu s výhledem na skály, dětské hřiště, vlastní koupelnu, satelitní TV a posezení. V klimatizovanou restauraci s krbem, nekuřácký bar se salonkem. Wi-Fi připojení je zdarma k dispozici v restauraci a v baru. Více o ubytování…

Plavby pramicí v Adršpachu

Plavby pramicí jsou zprovozněny jen v letní sezóně (většinou od května do října, někdy začíná i dříve když je dobré počasí).

Cesta k pramici vede od pískovny průzračného jezera směrem k malému vodopádu tzv. „Starou partií po zelené (viz. výše popsané). Za malým vodopádem stoupáme po žluté značce schody nahoru.  Nahorě je výhled na Velký vodopád padající z výšky 16m. Zde je pokladna. Plavby pramicí jsou zpoplatněné v podobné cenové výši jako cena vstupu do skal. Odtud ke skalnímu jezírku je nutné jít ještě skalní soutězkou s dalšími schody. Přes jezírko vás pramicí převeze převozník na druhý břeh.

Po výstupu se vydáte po žluté značce zpět k pokladně. Nebo můžete Vlčí roklí projít do Teplických skal. Tento výlet už je poněkud delší a proto bych doporučovala jít spíše z Teplických skal jako samostatný výlet v jiný den.

Pokud se rozhodnete projít Adršpašské skály, jdete z výstupního mola po schodech a na rozcestí po žluté značce vpravo k východu. ( zpět k pokladně u vstupu na jezírko ). Odtud se musíte vrátit po schodech dolů zpět k Malému vodopádu.

Zpáteční cestu je možné jít stejnou cestou jako jste přišli k jezírku pískovně nebo tzv. „Novou pratií“.

Nová partie Adršpašských skal

Je nejnáročnější částí cca. 800 schodů. Na mapě pravá část zelené trasy. Cestou od Malého vodopádu je skalní útvar Hlava lvice, zde začíná tzv. Nová partie vlevo přes most. Nejdříve vylezete mnoho schodů nahoru a uvidíte nejvyšší skalní útvar Milenci pak zase schody dolů a je zde rozcestí.

Z jedné strany slepá odbočka skalní kaple ( krátká rovinka k ní). Z druhé po rovince tzv. „Nouzový východ“, kterým se lze lehce po rovině vrátit zpět na rovnou cestu k výstupu ze skal (u jezírka, nebo rychlejší výstup za skalním útvarem Homole cukru kousek cesty k jezírku a vlevo.

Třetí volba jít rovně po dalších schodech nahoru k rozcestníku Velké panorama, Želva.

Velká panorama je vyhlídka asi 10 kroků od rozcestníku. Směrem ukazatele želva máme po malém průchodu výhled na Starostu a Starostovou. Klesáme mnoho schodů dolů a následně stoupáme po mnoha schodech nahorů. Skalní město opouštíme tzv. Myší dírou nádherná úzká soutězka se schody. Odtud lesíkem a kolem pole k Ozvěně a k východu ze skal. U Ozvěny pokud se postavíte nahoru k dřevenému altánku a otočíte proti Křížovému vrchu (skály které zde vidíte v dálce vpravo) a zvoláte ozve se ozvěna.

Parkování v Adršpašských skalách

S nedávným zvýšením zájmem turistů především z Polska je častý problém s parkováním. Proto doporučuju vybrat si jiný den než víkend. Nebo také mimo sezónu či velice brzy ráno. Z obou stran příjezdu jsou světelné tabule ukazující zda je parkoviště u Adršpachu obsazené. Pokud jste přijeli a je obsazeno, neváhejte a pokračujte rovně cestou do Teplických skal. Stačí nikde neodbočit. Adršpašské skály jsou s Teplickými propojeny, ale i Teplické skály jsou velice krásné. Je dobré vzít si sebou přioblečení, protože uvnitř skal je většinou větší chlad.

Potřebuješ poradit s výběrem dovolené, dopravou nebo ubytováním? Neváhej a požádej o radu profesinální cestovatele nebo ostatní čtenáře. Veškeredé rady jsou poskytovány nezávazně a zdarma. Zde můžeš vložit vlastní příspěvek do diskuze nebo žádost o radu.